CLASSIC TT 2026 – Vålerbanen Racing Circuit – 12. – 14. Juni
Påmelding gjøres på linken nedenfor;
https://www.timekeeping.no/pamelding
Mer informasjon kommer ganske snart!
Da er vi godt i gang med det nye året, og det er øyeblikkelig påske. Veldig snart er også de fleste aktiviteter i full gang, og tiden er inne for medlemskontingent 2019.
Mange har vært flinke og ordnet sitt medlemskap; ca 175 medlemskap med omlag 300 medlemmer er OK. Allikevel mangler det fremdeles nærmere 200 medlemskap og ca 400 medlemmer!
VIKTIG! Klubben anmoder om at innbetalingen går direkte til Solør MCK sin konto; 1913.10.28582.
Se vedlegg; INFORMASJON OM MEDLEMSKONTINGENT 2019
HUSK da å merke innbetalingen med medlemsnummer – MITA-ID (tidligere SAS-ID) dersom du husker det, eller i det minste med NAVN.
Foliert medlemskort blir tilsendt pr. post. Kan ta noen dager, men det kommer plastkort!
Ved behov bruk betalingskvittering (treninger – løp).
NB!
SMCK plikter også å minne om at medlemskap MÅ være betalt før du/dere får delta i en aktivitet som det er lisenskrav til. UTEN medlemskap i orden gjelder ikke lisensen!
GOD PÅSKE!
Styret Solør MCK
Solør MCk gjorde et nytt forsøk på å arrangere klubbløp i roadracing på Vålerbanen mandag 18. juni i sammenheng med heldagstreningen. Dessverre ble det forholdsvis dårlig fremmøte på treningsdagen, men totalt med klubbløpet kom det over 40 deltakere. Ikke så aller verst med tanke på at det er feriestart i skoler landet rundt.
Klubbløpet; 4-timers Endurance / stafett samlet 12 team til start. 2 team i enduranceklassen, 1 team i stafett klasse mix (dame og mann) og 10 team i klasse stafett. Starten gikk kl 16.58 med Le Mans start og så gikk det unna i 4 timer til endes. Kun 2 team brøt, ett i enduranceklassen etter en krasj og ett i stafettklassen etter to totalt utslitte førere.
Vinnere totalt og i klasse stafett ble Kent Frode Skjønsberg (Suzuki) og Audun Gundersen (Honda) med 220 runder og en beste rundetid på 1.00:563. Disse gutta var snaut 2 runder foran Anders Valle og Kristoffer Valle Mellingen. På tredjeplass fulgte Vidar Moe og Espen Sandbakken med 212 runder. Det var litt dramatikk omlag en time før målgang da lederteamet med Kent Frode krasjet da de hadde omlag 3 runders ledelse på Vidar og Espen. Dette forspranget ble spist opp og en liten stund var det bare noen sekunder mellom Skjønsberg/Gundersen og Moe/Sanbakken. Team Valle/Mellingen, for øvrig far og sønn kjørte jevnt hele løpet uten noen store problemer, og de vekslet hele veien mellom 2. og 3. plass. Den siste halvtimen ble det også litt utfordringer på den tekniske siden for Moe/Sandbakken, og de ramlet ned til 3. plass til slutt med sine 212 runder.
Far og sønn Storsveen, Morten og Benjamin gjenniomførte i klasse Endurance, altså på samme sykkel (Yamaha R6) og klarte til slutt en 7. plass totalt med 191 runder.
I klasse stafett mix ble det en imponerende 6. plass totalt på pappa Jon Terje Ødegaard og datter Susanne Ødegaard med 195 runder totalt. Her bør det bemerkes spesielt at Susanne kjøre en Kawasaki Ninja 300, mens Jon Terje kjørte Yamaha R6. Svært imponerende kjøring av begge to uten noen form for problemer. Susanne var først ute og foretok en noe snublende (nesten bokstavelig) Le Mans start, men kjørte veldig jevnt og stabilt hele veien.
Totalt sett en svært fin kveld og en veldig god test for arrangørklubben Solør MCK med tanke på et eventuelt 6-timers løp i 2019. Alltid spennende å prøve noe nytt.
Klubben takker funksjonærer for nok en imponerende jobb og deltakere for en begivenhetsrik og spennende dag og nå håper vi flere stiller opp på det neste klubbløpet den 13. august. Da blir det vanlige sprintløp x 2 for alle klasser. Invitasjon og tilleggsregler kommer snart.
Resultatlister komplett finner du på denne linken;
Hei alle sammen!
VIKTIG MELDING!
Kommende helg er årets STORE happenin`på Vålerbenen! Da arrangeres det Nordic Championship, Nordic Cup og Norsk Cup, samt Regionsmesterskap NMF Region Innland i Classic roadracing.
Til dette arrangementet trenger vi sårt flere funksjonærer! Klubben håper nå at det finnes aktive utøvere som kan stille opp og bidra til at dette arrangementet får den gjennomføringen det fortjener. Omlag 200 nordiske førere kommer til Vålerbanen i finværet (ja for det er spådd fortsatt fint vær). Det var mange classic roadracingførere som stilte på Solør MCK sitt arrangement 19. – 20. mai, og nå MÅ fakstisk vi stille på deres arrangement. Noen ytterst få aktive av klubbens førere er alltid trofaste og stiller opp, men det er mange andre som bør stille opp i respekt for alle de som hjelper klubben vår! Merk! Solør MCK har i mange år mottatt et tilskudd på KR 20 000,- fra Classic Racing Club for sitt bidrag med funksjonærer!!! Dette er sårt tiltrengte penger for å holde aktivitetene våre i gang. BLI MED DA VEL! En dag er bra, mens begge dager er superbra! 🙂
Vi er dessverre ikke bortskjemte med at våre aktive utøvere i moderne racing stiller opp, men nå har dere en gylden mulighet til å ta et tak for mange flere av dere. Dere får mat og drikke + T-skorte fra arrangementet, samt at dere får oppleve flott racing med svært gamle motorsykler og sykler av nyere modeller … Det er en herlig stemning i depotet og ute på banen. Alle funksjonærer får i tillegg mulighet til å komme og delta GRATIS på kjørekveld på Vålerbanen ONSDAG 13. Juni, kl 17.00 – 21.00. Sosialt samvær, kjøring og grillmat! De som ikke har MC kan delta med sin privatbil, men alle kjøretøy MÅ være registrert.
Se vedlagt pklakat. Mer infor på www.crc.no
Sesongens siste åpne trening roadracing på Vålerbanen mandag 28. august, kl 17:00 – 21:00.
For dere som er redde for å bruke regndekk er det faktisk spådd BRA vær denne mandagen også!
Sist mandag (21/8) var det utrolige 48 utøvere til stede, noe som gledet arrangørklubben! Endelig en treningskveld med et lite overskudd!
Håper på det samme mandag den 28/8 da dette er sesongens siste åpne trening og en siste mulighet til å finpusse formen og teknikken foran sesongfinalen i klubbmesterskapet som kjøres mandag 4. september med start kl 16:00!
HUSK påmelding til klubbløpet den 4/9-2017. Enten en SMS til 990 42 580 eller en e-post til roy@solormcklubb.no
Velkommen!
Bildetekst: To av arrangørklubbens førere tok skikkelig godt for seg av helgens premiebord på Karlskoga.
Stinius Viking Ødegård (tv) vant begge løpene i NM-klassen Superstock 600, mens Jonathan Lykke Nessjøen (th) vant begge løpene i både A2 klassen og NC 600 suverent. Jonathan vant også NC 600 STD-B.