Pressemelding fra Helge Spjeldnes Fan Site

Takk til adm(LT) for midlertidig oppdatering og påminnelse om at denne siden finnes. Da er det min tur til å levere noen ord til fansen om helga :-):


Lørdag:
Kval 1-gikk på regn, og siden jeg var med på en 4 dagers regntur til møre i pinsen, fortsatt jeg i samme tempo som da. På første runden kom det en grønn Kawasaki forbi så fort at det så ut som at jeg møtte han. Jeg begynte da å øke, men er man “gammel” tar det tid, og været slo om til tsunami og passet ble rødflagga. Ja, jeg flagga faktisk litt selv, i tilfelle stevneledelsen var usikre.

Kval 2-gikk på tørt, med tendenser til våte flekker. Jeg la ut i et ok tempo, og økte ikke noe spesielt etter hvert. Er man gammel ser man ikke alltid sekunderingstavla, så jeg valgte å titte på en som viste litt bedre plassering. Etter en god stund kjørte jeg inn for å få skryt, men fant ut at jeg faktisk lå på 9 plass. Passet var på 30 minutter, og siden jeg sjelden kommer meg utpå i tide og bruker derfor lite fuel, skulle ikke bensinmengden korrespondere med antall ønskede runder. Det ble da en 11 plass på kval.

Lørdagskvelden kl 23 etter en god grillmiddag, gikk med til justeringer. Vi har jo sett Rossi finne ut av oppsett på warm up, for deretter kjøre seg inn til seier etter dårlig kval mange ganger. Vi gjorde da om på dreving, ikke bare litt, mye…og oppsett, i hvert fall som jeg fikk med meg. Overlater jo det meste til teamsjefen og Hans Egil (crew), konkurrentene (Trym) og Arne Sandum som kom innom.

Søndag:
Disse 10 minuttene skulle brukes til tilvenning, og avvenning, og racesimulation som det så fint heter. Det ble ikke så mye av noen av delene, da min kjære gearpedal nekta å gi meg mere enn 2 gir. Eirik fikk løst problemet og jeg fikk 1 runde, lå dermed nederst på lista, men i hvert fall med god margin.

Løp 1: Her ble det litt kaos og kamikaze, og jeg fikk trent på gearene jeg skulle bruke. Var litt usportslig at de kjørte forbi meg i de svingene jeg trente på, men jeg satte etter hvert ny pers og fikk jobba meg opp til en 6 plass. Med den nye drevinga fikk jeg bedre utganger på sletta, og motoren fungerte veldig bra.

Løp 2: Fortsatt litt kaos, kom litt på feil side av kurbsen og fikk heller ikke i dette løpet tatt noen førere i starten. Gikk bedre etter hvert, og ble litt fighting om plassene, slik at speakerne fikk noe å snakke om. Det ble en 4 plass og pokal. Hadde da rekt å bli varm og kunne nok kjørt flere runder.

Det begynner å svinge, og med noen bedre baner, for oss, i sikte, så er det grunn til å håpe på gode resultater. Takk til Eirik, Hans Egil, Kjetil, Syver, Kenneth, Trym, Arne, Jan Tore (motor), Ole-Andreas og de som kom for å heie!.
Takk til Mototech, Pirelli (Sundby), Spare Parts Service, Schuberth, Spidi, Jofama, Skoglund MC, Sparmax.no. – med Jan-Tore Skoglund, Arne Sandum, Eirik Garberg, Hans Egil Torp Olsen, Kjetil Klev, Kenneth Friberg, Trym Transeth Johansen og Syver Anmarkrud.

Kilde: https://www.facebook.com/pages/Helge-Spjeldnes-Fan-Site/268825273019